Pokud chcete dělat kvalitní propagaci na regionální služby ve vyhledávací síti Seznam.cz, měli byste se zamyslet nad tím, jak vše funguje. Díky našim klientům máme zkušenosti již s tisícemi kampaní a zkusili jsme shrnout poznatky do tohoto článku. Informace se budou týkat čistě služeb, které provozujete v konkrétním městě, či městech.
Kde jsou uživatelé a jak mohou hledat regionální služby?
Ke správnému nastavení kampaní si musíme uvědomit první cíl – kde se nacházejí naši uživatelé. Proč je to tak důležité? Jednoduchý příklad. Provozujete půjčovnu dodávek v Brně (dosaďte si libovolnou službu, v libovolném městě 🙂 a jakým způsobem budou uživatelé do vyhledávání zadávat půjčovnu dodávek?
• Uživatelé, kteří se nacházejí přímo v místě napíší jednoduše půjčovna dodávek. Čekají, že se jim zobrazí výsledky v jejich okolí.
Uživatelé, kteří se také nacházejí přímo v daném místě, ale napíší půjčovna dodávek a přidají město. Tito uživatelé sice čekají, že se jim zobrazí výsledky v jejich místě, ale raději ještě dotaz upřesňují.
Uživatelé, kteří se mohou nacházet de facto kdekoliv a napíší půjčovna dodávek + město. Sice mohou být na druhé straně republiky, ale ví, že do daného města pojedou a už dopředu budou vyhledávat službu, takže pro ně má smysl reklamu také spouštět. Ale pozor, NEMÁ logiku uživatelům z jiné části republiky spouštět reklamu, pokud nebudou hledat dané město!
Nastavení kampaní
Podle předchozích bodů si asi říkáte, že na je to všechno zcela jasné. Jenže druhý krok je správné nastavení kampaní v nástroji Sklik, aby se reklamy zobrazovaly skutečně relevantně.
Při nastavení kampaní musíme právě pracovat s tím jako hledají uživatelé služby a proto si pro ně děláme (minimálně) dvě kampaně.
Předmětem článku není se rozepisovat o tom jak vybírat klíčová slova, dávat je do sestav a vytvářet k nim reklamy s rozšířeními, nýbrž to jak mají fungovat kampaně.
Regionální cílení
Vytvoříme si kampaň s regionálním cílením na dané město, ve kterém fungujeme. Pozor, v případě Skliku je nejmenší jednotka cílení okres, takže s tím počítejte. Do této kampaně pak vkládáme klíčová slova bez města.
Důvod? Je to přesně kvůli uživatelskému chování, kdy je uživatel v dané lokalitě a vyhledává službu bez města.
Cílení na ČR
Připravíme zároveň druhou kampaň, která bude obsahovat cílení na celou ČR. Respektive cílení zde nebudeme omezovat žádným výběrem krajů, ani okresů. Do této kampaně, pomocí sestav, přídáme klíčová s městem.
V této druhé kampani totiž budeme cílit na dva typy uživatelů. Jedním typem jsou uživatelé nacházející se v daném místě (díky celkovému cílení na ČR jsou zahrnuti) a druhým typem jsou uživatelé, kteří mohou být skutečně kdekoliv. Její použitelnost je právě díky klíčovým slovům s městem.
Když shrneme obě kampaně:
Uživatel je kdekoliv (včetně našeho cílového místa) a do vyhledávání zapíše službu + město -> zobrazuje se mu reklama z kampaně bez regionálního cílení. Uživatel se nachází v cílovém místě, zapíše do vyhledávání službu bez města -> spouští se propagace z kampaně, která má nastavené regionální cílení.
Tip: Při tvorbě reklam, do obou typů kampaní, je vhodné do reklamy psát město, aby ho uživatel na první pohled viděl.
Časté chyby
Pokud si čtete článek, asi si říkáte, že na nastavení takové propagace není co zkazit. Je tam ale několik “zákeřných” věcí, které je dobré pohlídat, aby se vše zobrazovalo správně.
Kampaň bez omezeného regionálního cílení
Při neomezeném regionálním cílení musíme myslet na to, že by se měla reklama spouštět jen uživatelům, kteří do vyhledávání vkládají vyhledávací dotaz s městem. Tudíž všechna klíčová slova, jež máme v kampani vždy obsahují město.
Pokud používáme volnou a frázovou shodu, přidáváme spíše obecná vylučující klíčová slova a
nemusíme přidávat jako vylučující slova města.
Chyby:
- v kampani jsou nastavena klíčová slova bez města
- nejsou uplatněna žádná vylučující klíčová slova (v případě využívání volné a frázové shody)
Kampaň s regionálním cílením
Jak už víme, tento typ kampaně je zaměřen jen na uživatele nacházející se v naší cílené lokalitě.
Cílíme zde na klíčová slova bez města.
Chyby:
- v kampani jsou nastavena klíčová slova s městem. Tyto není dobré vkládat do kampaně kvůli tomu, aby se nedublovala se stejnými slovy v předchozí kampani.
- v případě používání volné a frázové shody nejsou vyloučena všechna města v ČR. Toto je zásadní chyba, která se děje a má negativní vlív na to, jak se zobrazují reklamy. Představte si, že se uživatel nachází v cílové lokalitě, ale vyhledává službu v jiném městě. Klíčové slovo ve volné (frázové) shodě dokáže na tento dotaz spustit naši regionální reklamu a už je to špatně.
Tip: Ručně nechcete přepisovat všech 609 měst, která jsou v ČR. Stačí si ale jednoduše tato města stáhnout do tabulky a z tabulky je překopírovat do vylučujích slov v Skliku.
Závěrem
Při propagaci regionálních služeb je potřeba dbát na to, jak funguje nástroj Sklik při cílení, na uživatelské vyhledávání a na fungování jednotlivých typů shod klíčových slov. Při propagaci služeb se nedělají jen dvě kampaně, které jsem tu rozepsal, spíše je důležité vycházet z podstaty jejich fungování.
Autor článku:
Jaroslav Capouch