Jak rozšířit textové reklamy na Google a zvýšit šanci na proklik?
Vyhledávací síť v Google je opravdu mocný kanál, kterým přitáhnout na web uživatele. Ať už z organického vyhledávání, nebo díky textovým reklamám ve vyhledávání. V tomto článku se zaměříme právě na textové reklamy. Nikoliv však na jejich tvorbu, ale na jejich rozšíření.
Nejprve si řekněme, co si pod rozšířením reklam představit. Základní textový inzerát je obohacený o doplňující informace, které se mohou (a nemusí) zobrazovat s reklamami. Jedná se o dodatečné informace, které mohou uživatele ještě více motivovat k návštěvě webu, či jiné akci. Se zobrazováním je to trochu prekérní, neboť si Google sám pomocí algoritmu určí, zda se daná rozšíření zobrazí, či nikoliv. Google de facto vybírá pro každé zobrazení reklamy rozšíření, které nejvíce uzná za vhodné. V principu je dobré mít nastavena všechna rozšíření, která jsou k dispozici.
Bez ohledu na to, které rozšíření Google vybere, obecně je zde několik kladů:
- reklamy ve vyhledávání (a obzvláště v mobilech) zabírají více místa, čímž se zvyšuje šance na proklik
- s větším množstvím informací a proklikávacích prvků v reklamě se opět zvyšuje šance na proklik
- reklamy získávají lepší hodnocení
Manuální rozšíření reklam v Google Ads
Všechna manuální rozšíření můžete nastavit na úroveň účtu, kampaně, či reklamní sestavy. Platí zde pořekladlo “bližší košile, než kabát” a tím pádem má vždy největší přednost rozšíření, které je k reklamě nejblíže (nejprve u sestavy, pak u kampaně a nakonec na úrovni účtu).
Rozšíření o odkazy na podstránky
Princip tohoto rozšíření spočívá v tom, že můžete nasměřovat uživatele do konkrétních částí webu, bez ohledu na cílovou adresu v reklamě. Odkazy na podstránky jsou proklikávací a tím pádem mají nastavené své cílové adresy.
Zajímavé to, jak se mohou zobrazovat. Buď se zobrazují v linii, nebo se mohou zobrazovat dva pod sebou. A to včetně dodatečných popisných řádků. Bez povšimnutí nenechám, že se v počítači může zobrazovat 6 a na mobilu až 8 rozšíření.
Rozšíření o popisky
Popisky slouží k propagaci jedinečných akcí, bonusů či dalších doplňových služeb. Tyto popisky nejsou proklikávací a uvádí se do nich jedinečné a silné stránky vašeho podnikání.
Strukturované úryvky
Slouží ke zvýraznění informací, které uživatelé ocení ještě před proklikem na web. Uvádíte sem pestrost, bohatost své nabídky z webu. Nelze sem nastavit cokoliv vás napadne, je potřeba se držet předepsaných záhlaví, ke kterým se přidávají jednotlivé položky.
Rozšíření o lokalitu
Velmi užitečné rozšíření ve chvíli, kdy kladete důraz na návtěvnost vaší pobočky. U reklamy se zobrazuje adresa, či mapa. Po prokliku tohoto rozšíření se uživatel dostane na všechny podrobné informace o firmě. Užitečné je zobrazení i při vyledávání v Google Mapách.
Volání u reklam
Přidejte své telefonní číslo a uživatelé vám mohou jednoduše volat. V počítačích se toto rozšíření zobrazuje jen jako telefonní číslo a v mobilech se zobrazuje jako proklikávací tlačítko.
Rozšíření o aplikace
Pokud máte mobilní aplikaci, můžete zkusit zákazníky motivovat k jejímu stažení umístěním odkazu do reklam. Tímto rozšířením jen dáváte šanci uživatelům kliknout buď na webu, nebo si stáhnout aplikaci. Pozor, nejedná se o reklamy zaměřené na stahování aplikací. Pro stahování jsou určeny speciální reklamy.
Formuláře pro zájemce
Díky tomuto rozšíření byste měli získat snáz potenciální zákazníky tak, že nepřecházejí na web, ale vyplňují formulář. Tento je přímo rozklikávací u reklamy a sbíráte data, která si sami zvolíte (mail, telefon, apod.) a pak uživatele sami kontaktujete.
Tip: formulář není určen pro všechny účty. Je zde podmínka celkové útraty 50 000 USD (nebo adekvátní částky v Kč).
Rozšíření o obrázek
Jak již název napovídá, toto rozšíření Vám umožní přidat do reklamy obrázky. Kvalitní obrázky dokáží upoutat pozornost uživatele a mají tak pozitivní vliv na proklikovost reklamy.
Tip: toto rozšíření funguje u účtů kde není problém s plněním zásad a jsou aktivní déle než 90 dní.
Automatické rozšíření reklam v Google Ads
Automatická rozšíření se vytváří ve chvíli, kdy algoritmus Google díky nim očekává lepší výkon reklam.
Rozšíření o dynamické odkazy na podstránky
O odkazech na podstránky jsme psali výše, princip je stejný. Rozdíl je, že si Google vytváří tyto odkazy sám, načtením dat z webu.
Dynamické strukturované úryvky
Princip je stejný, jako u manuálních strukturovaných úrvyků, ale opět si je tvoří Google sám, povětšinou z obsahu kategorií na webu.
Rozšíření o hodnocení prodejce
Toto rozšíření není v manuál ním režimu možné nastavit. Jeho přínos tkví v tom, že uživatelům ukazuje hodnocení vašeho obchodu pomocí hvězdiček. Zásadní dotaz by měl být odkud hodnocení pochází.
Google má několik nezávislých hodnotících zdrojů:
- zákaznické recenze na Google
- výkony z průzkumů Google
- recenze vaší domény z nezávislých hodnotících zdrojů
Zajímavost: Mezi tyto nezávislé hodnotící zdroje patří také známý web Heureka.cz
Platby za rozšíření
Za pouhé zobrazení není účtován žádný poplatek navíc. Platí se pouze za prokliky. Pokud se spolu s reklamou zobrazí rozšíření, z hlediska platby je jedno jestli uživatel klikne na proklikávácí část reklamy, nebo na rozšíření. Také částka za platbu zůstává stejná, je stále závislá na ceně v aukci.
Jak s rozšířeními pracovat?
V této kapitole se nebude jednat o návod kde klikat, spíše jak se zaměřit na rozšíření koncepčně v rámci celého účtu.
Jak jsem již popisoval, rozšíření je možné dělat na úrovni účtu, kampaně i sestavy. Zkusme se na to tedy podívat od nejvyšších úrovní.
Na úrovni účtu většinou pracuji s rozšířeními o volání, o lokalitu a mobilní aplikaci. Tato rozšíření se totiž hodí jako doplńky do většiny kampaní, potažmo sestav.
Na úrovni kampaní zpracovávám většinou rozšíření o formulář. A to z důvodu, že u každé kampaně můžeme chtít sbírat trochu jiná data o potenciálních zákaznících.
Konečně pro jednotlivé sestavy dodělávám rozšíření o podstránky, strukturované úryvky, obrázky a popisky. Důvod spočívá v tom, že chci pro jednotlivé sestavy odlišit tato už velmi konkrétní rozšíření a také, že v některých případech by nedávalo smysl dávat rozšíření na úrovni kampaně.
Čím bližší rozšíření pro sestavu bude, tím bude mít větší relevanci pro uživatele.
Vyhodnocení úspěšnosti rozšíření
Každého by asi měla zajímat data a statistiky, která nám rozšíření reklam přináší. V zásadě máme dvě možnosti, jak se k těmto číslům dostat.
Segment – většinou na úrovni účtu (lze i na úrovni jednotlivé kampaně) využíváme segment -> typ kliknutí. Díky tomu pak podrobně vidíme všechny požadované statistiky u proklikávacích rozšíření. Důležité slovíčko proklikávací. V tomto segmentu nejsou ale vidět rozšíření jež se nedají prokliknout.
Statistika přes záložku reklamy a rozšíření -> rozšíření. Zde si můžeme pohodlně vyfiltrovat rozšíření o kterém chceme mít přesné záznamy.
Shrnutí
Rozšíření v reklamách přináší pozitivní aspekty. Z textových reklam jste schopni “vyždímat” co nejvyšší výkon, proklikovost a zlepšíte její viditelnost na stránce s výsledky vyhledávání. Google navíc rozšíření vybírá tak, aby byla nejvíce relevantní pro jednotlivé uživatele a zároveň sám nastavuje jejich podobu. Přidání do účtu je zcela zdarma a platíte pouze ve chvíli, kdy uživatel klikne (což se neliší od reklam).
Autor článku:
Lukáš Pavelka